Keto dieta – słodkie przekąski na diecie ketogenicznej

You are currently viewing Keto dieta – słodkie przekąski na diecie ketogenicznej

Dieta i styl życia idealny dla nas

Każdy z nas dobiera sposób odżywiania pod swoje możliwości, zapotrzebowanie, upodobania smakowe, styl życia. Wiadome jest że wszyscy chcemy żyć jak najdłużej w zdrowiu i dobrym samopoczuciu, chcemy wyglądać pięknie i zdrowo. Zdrowie, dobre samopoczucie i korzystny wygląd to coś co zwykle łączymy z odżywianiem, bo wiadomo że to czym się karmimy ma ogromny wpływ na nasz wygląd, zdrowie i samopoczucie. Jak wiele dietetyków mówi, w życiu najważniejszy jest umiar i balans, bo skrajności mogą nam tylko zaszkodzić, czy się z tym zgadzamy? Po części tak, ponieważ wszystko w odpowiedniej ilości jest dobre, są dni że warto poczynić tak zwany „grzeszek” . Natomiast, jeśli możemy spożyć coś w zdrowszej wersji? To zdecydowanie jest najlepszy wybór.

Zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach mamy tak ogromny dostęp do zdrowych zamienników, na przykład nasze zdrowe ciasta i zdrowe torty – mają zdrowy skład, zawierają wszystko co najlepsze dla naszego organizmu, a smakują przepysznie. Według nas takie wyjścia są najlepsze 😊

Żyjemy w czasach gdzie w dobie Internetu, jesteśmy zasilani ogromną dawką informacji, dosłownie na każdy temat, nic dziwnego wiec że również na temat diety i odżywiania rodzi się dużo informacji.

Dziś przyjrzymy się diecie ketogenicznej, nie będziemy rozważać czy jest dobra czy zła, ponieważ każdy styl odżywiania powinien być konsultowany wcześniej z lekarzem. Pamiętajcie, każdy z nas jest inny i prowadzi unikatowy styl życia- nie możemy porównywać się do innych czy dopasowywać diety ze względu na to że innej osobie ta dieta służy. Bądźmy rozsądni i pamiętajmy aby pierwszym krokiem zawsze było dopasowanie diety idealnie pod siebie, najlepiej po konsultacji z lekarzem specjalistą.

Dieta ketogeniczna bez cukru

Na czym polega dieta ketogeniczna, nazywana skrótowo keto? Ma ona na celu ograniczenie spożycia węglowodanów, na rzecz spożywania tłuszczy. W diecie ketogenicznej równie istotne jest ograniczenie spożywania cukrów prostych i złożonych, więc nie tylko biały cukier ale także cukry znajdujące się w owocach i warzywach. Założenie jest takie że w naszych posiłkach przeważają mięso, ryby, oliwy, orzechy, czyli zdrowe tłuszcze oraz warzywa i owoce o niskim indeksie glikemicznym. Nie ma mowy o jedzeniu przetworzonych i tłustych posiłków- takie rozwiązanie na pewno nie posłuży naszemu zdrowiu. Gdy spożywamy duże ilości tłuszczy, małe ilości węglowodanów i umiarkowane ilości białka w naszej wątrobie produkowane są ketony- wykorzystywane do zasilania w energię naszego mózgu. Dieta keto sprawia, że organizm pobiera energię, spalając tłuszcz. Poprzez niskie spożycie węglowodanów i cukrów poziom insuliny się zmniejsza, a rośnie spalanie tłuszczu. Skutkiem ubocznym diety ketogenicznej jest zrzucenie wagi, jednak największa korzyść płynąca z prawidłowego podejścia do tej diety to stały dopływ energii i zmniejszone poczucie głodu, ale tak jak napisaliśmy wyżej- musi być ona skonstruowana prawidłowo. Ponieważ nieprawidłowe podejście do tej diety, bez wcześniejszej konsultacji ze specjalistą może przynieść odwrotne, negatywne skutki.

Słodkie przepisy na diecie ketogenicznej

Zastanawiacie się czy będąc na diecie ketogenicznej, musicie pożegnać się ze słodyczami? Odpowiedz brzmi i tak i nie. Ponieważ dieta ta mocno ogranicza spożycie wielu produktów z których tworzone są słodkości, nawet te zdrowe, suszone owoce, świeże owoce, mąki- to produkty wysoko węglowodanowe, dlatego jeśli mamy ochotę na deser, a jesteśmy na diecie ketogenicznej, najwygodniej będzie nam przygotować deser w domu, ze składników które w diecie są dostępne. Natomiast zachęcamy również do korzystania z oferty zdrowej cukierni „Nie jestem z cukru”. W ofercie zdrowej cukierni bez cukru możemy liczyć na to, że w składzie nie znajdziemy cukru, glutenu i sztucznych dodatków. Niektóre produkty dostępne w ofercie idealnie sprawdzą się również w diecie ketogenicznej, bazą słodkości jest mąka migdałowa, mąka kokosowa, mleko kokosowe, orzechy, masła z bakali i inne produkty wysokotłuszczowe, a nisko węglowodanowe, czyli tak jak powinno być przy diecie ketogenicznej. Jeśli jesteście na diecie ketogenicznej, koniecznie skonsultujcie się z nami, abyśmy doradzili Wam który produkt sprawdzi się przy tym sposobie odżywiania.

Pamiętajcie jednak, że każdy z nas jest inny i każdemu służy inny sposób odżywiania, najważniejsze jest unikanie przetworzonej żywności i odżywianie w zgodzie ze swoim organizmem.